چرا DxOMark کمتر از گذشته دوربین گوشی بررسی می‌کند؟

چند ماه قبل مدیرعامل شیائومی رسما اعلام کرد که گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S برای بررسی دوربین در اختیار متخصصان DxOMark قرار نمی‌گیرند. حالا مدیرعامل این شرکت در مورد کاهش تعداد گوشی‌هایی که توسط آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، توضیحاتی بیان کرده است.

به طور کلی به غیر از شیائومی، برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند گوشی‌های کمتری را برای بررسی دوربین در اختیار DxOMark قرار دهند. مدیرعامل DxOMark می‌گوید که این موضوع ربطی به درستی یا نادرستی تست‌ها ندارد. بلکه به طور کلی رقابت بین گوشی‌های هوشمند برای تصاحب بالای جدول بسیار سخت شده است و به همین خاطر شرکت‌ها انگیزه‌ی کمتری برای همکاری با DxOMark دارند.

در کل گوشی‌هایی که در تست‌های DxOMark امتیاز بالایی به دست می‌آورند، در رسانه‌ها هم مورد توجه قرار می‌گیرند. اما وقتی که نتیجه‌ی تست‌ها چندان عالی نباشد، کیفیت دوربین گوشی موردنظر به عنوان یک ضعف در نظر گرفته می‌شود. DxOMark بار دیگر شایعات مربوط به فروش امتیازات را تکذیب کرده و گفته که امتیازهای به دست آمده صرفا بر اساس کیفیت خود دوربین گوشی است و به غیر از این موضوع، عامل دیگری تاثیر نمی‌گذارد.

با این حال باید خاطرنشان کنیم که DxOMark خدماتی هم به شرکت‌ها ارائه می‌دهد و به طور کلی با تغییر تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوربین‌های موبایل به آن‌ها کمک می‌کند عکس‌های بهتری را ثبت کنند. به همین خاطر مخالفان DxOMark بر این باور هستند که این شرکت برای برندهایی که از خدمات آن استفاده می‌کند، امتیازهای بیشتری ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت در واتس اپ